2013. január 20., vasárnap

Könyvjelző-rejtély :)

Mindig is szerettem könyvjelzőnek szánt papírfecniket, blokkokat, jegyzetlapokat találni a kikölcsönzött könyvtári könyvekben. Én ugyan mindig rendes könyvjelzőt használok, ezért nem keveredek ilyen helyzetbe, de szeretek mosolyogni azon, ahogy elképzelem, amint a könyv előző olvasója elszántan kutat valami könyvjelzőnek való izé után, mire végül fél kézzel (mert ugye a másik kezével a kinyitott könyvet fogja) sikerül előkotornia valahonnan egy papírzsepit, képeslapot vagy egy befizetett csekket.

A mostani "leletet" viszont nem tudom megfejteni. Az egyik könyvtári könyvben egy szórólapot találtam, ami még nem is lenne meglepő, de az, hogy a szórólap 15 éves, már igen... Vajon melyik a valószínűbb? A nagy kutakodás közben ráakadt egy ezeréves szórólapra? (Miért tartana otthon ilyet, és ha mégis megtartotta, ez volt az asztalon vagy a fiókban legfelül?) Esetleg másfél évtizede egyfolytában ezt használja könyvjelzőként, és most elhagyta szegény? :)

Akármi is a válasz, az előző olvasóra való tekintettel a Hol lehet Noel? című könyv olvasásakor a benne talált 15 éves szórólapot fogom használni könyvjelzőként. :)

2 megjegyzés:

  1. Hű, én még sosem találkoztam ilyennel, pedig hát rendszeresen járok könyvtárba, de eddig csak belefirkálásokat találtam... Amúgy még az is lehet, hogy szegény könyvet 15 éve nem vette ki senki a könyvtárból. :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először nekem is ez jutott eszembe, csakhogy ez a könyv alig két éves, szóval a könyvjelő továbbra is rejtély a javából! :)

      Törlés