2013. február 17., vasárnap

Szent Johanna Gimi 2. - Együtt

Leiner Laura:
A Szent Johanna gimi 2.
Együtt
A Szent Johanna gimi első részének olvasása után gyorsan belevetettem magam a további részekbe is. A könyv minden része az iskolai egy-egy félévét mutatja be, így a második kötetben a 9.b. osztály második félévéről olvashatunk farsanggal, Valentin-nappal, év végi bizonyítványosztással. Persze az első részből már rájöhettünk, hogy emlékezetes események nemcsak ünnepekkor, de bármelyik hétköznap is megeshetnek a Szent Johanna gimiben.

Számomra ez a rész nem sok újdonságot nyújtott, kicsit olyan volt, mintha egy-egy jó momentumtól eltekintve semmi sem történt volna benne. Érdekes megoldás, hogy pont a könyv főszereplője, Reni hozza a szürke egérke figurát, néha már-már szánalomra méltóan tűnik el a tömegben...



"Strébernek tartanak, nem hordok menő ruhákat, fogalmam sincs a trendről, nem ismerem az új bandákat, nem nézek sorozatokat, minden menő műsorról lekések, olvasókörös vagyok, úgyhogy az csak hab a tortán, hogy a suli egyik legmenőbb fiújába estem bele, aki a házin kívül észre sem vesz."

Reni még mindig fülig szerelmes Cortezbe, akivel - mivel már nem korrepetálja - még kevesebb kapcsolata van, mint az első félévben. Emiatt sokszor bosszankodtam is, hiszen a sors Reni útjába sodort egy csomó olyan dolgot, ami okot szolgáltatott volna arra, hogy Cortezhez szóljon, vagy meglátogassa, de ő persze egyik lehetőséggel sem élt. Ez a 400 oldalon keresztüli kínlódás nem igazán tetszett. Annak idején én sem voltam az osztály közepe, és nem is igazán kezdeményeztem soha, de Renit olyan dolgok/lehetőségek vették körül, amiket vétek volt kihagyni, főleg akkor, ha hozzátesszük, hogy a 9.a. Edinája közben gőzerővel hajt Cortezre. Ennél durvább már csak egy óriásplakát lehetett volna "Jelet akartál? Tessék, itt van." felirattal...

Mivel a sorozat részeiről nem igazán lehet spoiler-mentesen írni, ezért csak pár apróság:

Ami tetszett:
- Kinga nagyobb hangsúlyt kapott ebben a részben. Ennek nagyon örültem, ő az egyik kedvenc karakterem.
- Valentin-napi karkötő-ajándékozás :)

Ami nem tetszett:
- Reni és a rajzórák: magam is gyűlöltem az összes készségtárgyat, mert egyikhez sem volt igazán tehetségem, de azért ahhoz már elég debilnek kell lenni, hogy ne tudjon elkészíteni egy Valentin-napi képeslapot vagy egy farsangi álarcot...
- késő esti pótvacsorák a Rentai-családnál: Reni és az apja mindig tök jó kajákat találnak ilyenkor a hűtőben (mákos guba, somlói stb.) - ezeket kinek szánta Reni anyja, ha vacsorakor sosem kerülnek elő?

Kiadó: Ciceró Könyvstúdió
Kiadás éve: 2010
Forrás: Első Könyvsiker Kölcsönző
Oldalszám: 392

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése