2012. december 31., hétfő

2012

Az év utolsó napja alkalmából úgy döntöttem, végzek egy kis összegzést az évről. Ebből a szempontból csonka év volt, mindössze 5 hónapig tartott, hiszen a blogot csak idén augusztusban indítottam.

Számok és érdekességek az elmúlt öt hónap olvasásaival kapcsolatban:

- összesen 32 könyvet olvastam el, és ha jól emlékszem, volt még három, amit végül nem fejeztem be, mert sajnos nem nyerték el a tetszésemet
- be nem fejezett könyvek: A citromtorta különös szomorúsága, Vérszívó démonok, Emma szerelme
- összes olvasott oldalak száma: 10.132
- naponta átlagosan 66 oldalt olvastam
- a legtermékenyebb hónap a december volt, 2541 elolvasott oldallal (9 végigolvasott és egy félbehagyott könyv)
- a legrosszabb hónap október volt, mindössze 1334 oldallal (4 könyv)
- az olvasott könyvek átlagos oldalszáma 304 volt (csak a végigolvasott könyveket számítva)
- a leghosszabb könyv: Jodi Picoult - Házirend (596 oldal)
- a legrövidebb könyv: J.R.R. Tolkien - A woottoni kovácsmester (59 oldal)
- férfi íróktól 8, írónőktől 27 könyvet olvastam
- a blogomon a leglátogatottabb könyv Beatrix Potter élete volt


Kedvenc könyveim idén:

5. Torey Hayden: Egy gyerek (pszichológiai)
4. Jodi Picoult: Házirend (pszichológiai krimi)
2. Egy kutya négy élete (állatos, dráma)
1. Kerstin Gier: Rubinvörös (ifjúsági, romantikus, időutazós) - a teljes trilógiát imádtam, de mindenképpen választani akartam egyet, és bár a másik két rész is hozta a színvonalat, számomra az első rész volt a legnagyobb élmény.

Kedvenc karaktereim:

Kerstin Gier trilógiájából Xemerius, a vízköpő démon, illetve a kutya az Egy kutya négy élete című könyvből.

Kedvenc borítóm az idén olvasott könyvek közül:

Terv 2013-ra:

Nemrég újra megnéztem nagy kedvenceimet, a Harry Potter-filmeket, újabb apró összefüggések után kutatva. Sokszori megnézés után is mindig találok benne olyan információkat, amik eddig nem tűntek fel. Tervezem, hogy 2013-ban újraolvasom a magyar nyelvű könyveket, hátha rábukkanok pár újabb érdekességre. Illetve ha még belefér, az angol nyelvűeket is elolvasom, mert idáig csak az első részt olvastam, pedig nagyon különleges élmény eredeti nyelven olvasni.

Rengeteg olvasással eltöltött kellemes órát, sok-sok emlékezetes könyvet és boldog új évet kívánok mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése