2012. december 31., hétfő

A woottoni kovácsmester

J.R.R. Tolkien:
A woottoni kovácsmester
Középiskolás koromban ismerkedtem meg Tolkien világával és legismertebb művével, A Gyűrűk Ura trilógiával. A trilógia körbejárt az osztályban, és amikor hozzám került, alig két hét alatt elolvastam a majd' 1800 oldalas művet. Teljesen lenyűgözött és magával ragadott a világ, nagyon imádtam a könyvet!

Azóta csak a trilógiából készült filmekkel találkoztam, nem olvastam Tolkien könyvei közül semmi mást azóta. Most azonban csere útján szert tettem A woottoni kovácsmester című könyvre, és kíváncsian vártam, hogy elolvashassam.

A rövidke, 59 oldalas, képekkel tűzdelt könyvecske nem tipikus Tolkien-könyv, inkább csak egy kedves gyerekmese, tündérekkel és némi varázslattal. Nagy-Woottonban 24 évente került megrendezésre a Jó Gyerekek Lakomája, ahol a fénypont kétségtelenül a Nagy Torta volt. A torta különlegessége, hogy apró meglepetéseket rejtettek el benne, és a szerencse kérdése volt, hogy kinek mennyit sikerül megkaparintania közülük, illetve hogy egyáltalán sikerül-e hozzájutniuk egyhez is.

A történet elején épp egy ilyen lakomára készülődnek, és a szakácsinas a meglepetés pénzérméken felül elrejt még valamit a tortában: egy apró ezüst csillagot, amely állítása szerint Tündérországból származott. A Szakács nem hitt a gyermekded históriának, ennek ellenére a csillag végül bekerült a tortába. A Szakács kíváncsian várta, kihez kerül a csillag, azonban legnagyobb meglepetésére senki sem találta meg. Úgy gondolta, hogy valaki véletlenül lenyelte, ezzel annyiban is hagyta a dolgot.

A csillag a könyv főhőséhez, a woottoni kovács fiához került. Évekkel később ő maga lett a kovács, egy kislánya és egy kisfia született. A csillag különleges helyekre vezette a kovácsot, Tündérországban járt. Teltek múltak az évek, ismét túl voltak egy lakomán, és máris a következőre készültek. Amikor eljött az idő, hogy továbbadja a csillagot, a kovácsmester végre megtudta, hogyan került hozzá.

Kedves kis tündérmese, semmi egyéb. Varázslatos esti mese lehet belőle, főleg fiúknak. A Gyűrűk Ura világához semmi köze, de Tolkien épp azért briliáns, mert sokoldalú. :)

Kiadó: Szukits
Kiadás éve: 2002
Eredeti címe: Smith of Wootton Major (1967)
Forrás: csere
Oldalszám: 59

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése