2013. január 21., hétfő

Értékelés

A blog indulásakor megpróbálkoztam a könyvek számokkal való értékelésével, de aztán ezt abbahagytam, mert úgy éreztem, a szokásos 1-től 5-ig való értékelés nem mindig használható. Vannak olyan könyvek, amiket ha csak 3 vagy 4 csillagra értékeltem is a moly-on, akkor is szívből ajánlanám bárkinek, ha valami pluszt kaptam tőlük az alapvetően átlagos történeten felül.

Mindenképpen szeretném összeszedni egy helyre a könyveket, amiket ajánlok vagy épp nem ajánlok nektek,  már csak a magam kedvéért is, és sokáig gondolkodtam, hogyan oldjam meg a dolgot. Végül úgy döntöttem, ezt a beosztást fogom használni:

5 - sosem felejtem el
4 - szerettem
3 - tetszett
2 - felejthető
1 - nem tetszett
0 - elolvastam, de minek?

A számok csak technikai okok miatt szerepelnek, nem egyenértékűek az iskolai osztályzatokkal (főként a nulla miatt, bár ismertem olyan tanárt, aki erre is képes volt :))

A beszámolókban továbbra is csak szöveges értékelés lesz, a szám csak a címkében szerepel majd, ott is csak azért, mert így tudnak frissülni az oldalsávon az összesített kategóriák. Ha valamit különösen ajánlok, azt úgyis megemlítem az adott könyv bejegyzésében.

A kategóriák természetesen szubjektívek, csak a saját véleményemet tükrözik. Ha elolvastál egy könyvet, és másképp gondolod, szívesen várom a hozzászólásod az adott könyvnél, kíváncsi vagyok a véleményedre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése