2012. december 9., vasárnap

A nővérem húga

Jodi Picoult:
A nővérem húga
Ez a második Jodi Picoult-könyv, amit elolvastam. A belőle készült filmet már láttam korábban, de csak nagyon felületesen, az alaptörténetet sem nagyon tudtam volna elmondani, a végét pedig azt hiszem, egyáltalán nem is láttam, szóval részemről nem volt valami maradandó alkotás. A könyvről viszont nagyon jó véleményeket írtak a molyon, és az értékelése is nagyon jó, ezért a Házirend után úgy gondoltam, ezzel a könyvvel folytatom a sort.

Röviden a történetről: Kate alig két éves volt, amikor egy orvosi vizsgálat során kiderült, hogy leukémiás. Sem idősebb testvére, Jesse, sem pedig szülei nem bizonyultak megfelelő donornak, ezért sok tépelődés után szülei úgy döntöttek, hogy ahelyett, hogy egy idegen donorra várnának, az orvostudományt segítségül hívva életet adnak egy harmadik gyermeknek, aki genetikailag tökéletes donor lesz Kate számára. Bár Anna csöppet sem hétköznapi okból született, természetesen ugyanúgy szerették, mint két nagyobbik gyermeküket.


Anna egész gyermekkora azzal telt, hogy amikor Kate kórházban volt, neki is mennie kellett, hogy őssejteket, fehérvérsejteket vagy csontvelőt adjon Kate-nek, olykor maradandó sebhelyek és hihetetlen fájdalom árán. Emiatt a makkegészséges Anna fél életét a kórházban töltötte, mintha pontosan olyan beteg lett volna, mint Kate...

Anna 13 éves volt, amikor kiderült, hogy a korábban alkalmazott kezelések már nem mutatkoznak hatásosnak Kate-nél, a következő lépcsőfok a veseátültetés lenne, és természetesen ebben is neki kellene segítenie. Anna azonban ellátogat Campbell Alexander ügyvédhez, hogy segítségét kérje, pert indít saját szülei ellen azért, hogy önrendelkezési jogot nyerjen, így testéről a továbbiakban önállóan dönthessen.

A könyv végigköveti a tárgyalási folyamatot, miközben az édesanya, Sara gondolatai nyomán megismerhetjük a történet előzményeit, Kate betegségének felismerését és alakulását. A történet komoly morális kérdéseket vet fel, mivel olyan esetet boncolgat, ahol valójában nincs helyes döntés. Hiszen közvetlenül Anna testéről van szó, közvetve azonban  mégis Kate életét vagy halálát jelentheti a bírói ítélet... vajon bölcs döntés születik?

Számomra kicsit vontatott volt a történet, közel sem haladtam vele olyan gyorsan, mint a Házirenddel, pedig az sokkal hosszabb könyv. Nagyon érdekelt a téma, kíváncsi voltam a végkifejletre is, ami hihetetlenül fordulatosra sikerült, azonban sajnos az odáig vezető út nagyon nyögvenyelős volt... valószínűleg én vagyok csodabogár, és mindenki másnak tetszeni fog a könyv, de most először nem vagyok összhangban a molyos értékeléssel.

Ha kedvetek támad elolvasni, mindenképpen a film megnézése előtt tegyétek, mert a film után már kevés érdekességet kínál a könyv. Sajnos én fordítva tettem, mert amikor a filmet láttam, még nem is tudtam, hogy könyv alapján készült.

Oldalszám: 371

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése