2013. április 18., csütörtök

Férfiak és egyéb katasztrófák

Kerstin Gier:
Férfiak és egyéb katasztrófák
Átlagos ízlésű olvasónak tartom magam. Ez alatt nem azt értem, hogy némán megyek a tömeg után, és bármit elolvasok, amit a kezembe nyomnak/ajánlanak/reklámoznak. Inkább azt mondanám, hogy a könyvek értékelésekor általában én is hozom a papírformát, mert a legtöbbször azok a könyvek varázsolnak el, amelyek másoknak is tetszettek, és azok kergetnek az őrületbe, amik a többieknek sem jöttek be. Nagyon ritka, hogy a moly-os értékelésektől jelentősen eltérne a saját véleményem. A kivétel azonban erősíti a szabályt, és ez bizony most egy kőkemény kivétel.

Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de számomra ebben a könyvben nem a férfiak, sokkal inkább maga a sztori volt a katasztrófa... főleg azért, mert valójában nem is volt sztori. A túl sok szereplő miatt néha teljesen elvesztettem a fonalat, a túl sok apró történés között pedig mintha semmi kohézió nem lett volna. Miután az Anyák maffiájától 300 oldalnyi tömény röhögést kaptam, most eléggé pofára estem. :(

A könyv főszereplője Judith, aki 26 éves létére még mindig egyetemista. Barátja elhagyta, ráadásul valahogyan pénzt is kellene keresnie, aminek az egyetlen aprócska akadálya, hogy Judith kb. semmihez sem ért. Barátnői szintén gondokkal küzdenek, leginkább a férfiak miatt. Egyiküket megcsalják, másikuk egy tohonya hústoronnyal él együtt, harmadik barátnőjének pedig egy nagyképű pasival gyűlik meg a baja.

Itt nagyjából ki is merült a történet. Hogy nem is volt történet? Na, épp erről beszéltem én is! A könyv során 2-3 alkalommal azért sikerült elnevetnem magam, de alapvetően nagyon negatív élményem volt ezzel a regénnyel kapcsolatban.

Sajnálom, hogy pont egy Kerstin Gier-regény lesz az első, ami megkapja a nem túl dicsőséges, ám annál kerekebb nullás értékelést a blogomon, de sajnos tényleg nagyot csalódtam benne. Ha nem molyos utazókönyv lett volna, valószínűleg félbehagytam volna, így viszont mindenképpen végig akartam olvasni. 

Nagyon remélem, hogy többé nem kell használnom ezt a kategóriát. :(


Kiadó: Trivium Kiadó
Kiadás éve: 2009
Eredeti címe: Männer und andere katastrophen (1996)
Forrás: utazókönyv
Oldalszám: 260

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése